پایه نهمحل تمرین نهم پیام های آسمان

جواب تمرین پیام‌های آسمان نهم- درس نهم: انقلاب اسلامی ایران

پیام‌های آسمان نهم: فعالیت کلاسی صفحه 100

به نظر شما ابرقدرت‌هایی که سال‌ها به استثمار ملت‌های محروم پرداخته‌اند، آیا حاضرند به راحتی از ثروت‌های این کشورها چشم‌پوشی کنند؟

نه خیر، آن‌ها هیچوقت دست از ثروت کشورها نمی‌کشند

آنها چه برنامه‌هایی برای ادامه غارتگری در کشور ما دارند؟

هدف آن‌ها این است که سایر ملت‌ها به آن‌ها خدمت کنند و از محصولات آنان خرید و استفاده کنند تا بتوانند ثروت کشورها را غارت کنند و به جنگ با آن‌ها یا تحریم بپردازند.

 

پیام‌های آسمان نهم: فعالیت کلاسی صفحه 106

یک‌بار دیگر، نقشه‌های بیگانگان را برای شکست ایران اسلامی، مرور کنید و درباره ٔ راه‌های مقابله با این نقشه‌ها با دوستانتان در کلاس گفت و گو کنید.

  • تقویت ایمان به خدا
  • اتحاد و همبستگی در جامعه و ایستادگی در مقابل دشمن
  • همسو شدن دولت و ملت
  • جلوگیری از ورود و دخالت بیگانگان در موضوع‌های داخلی

 

پیام‌های آسمان نهم: خودت را امتحان کن صفحه 106

1- ثمرات انقلاب اسلامی ایران را به صورت خلاصه بیان کنید.

  • قرار گرفتن در بین چهار کشور موفق در شبیه سازی حیوانات
  • تبدیل شدن انقلاب اسلامی ایران به قدرت اول نظامی منطقه و امن‌ترین آسمان منطقه
  • ساخت هواپیما و بالگرد و سبک و نیمه سنگین (شخصی و عمومی)
  • دومین کشور برتر دنیا در تحقیقات مغز و نخاع و جزو ده کشور دنیا از نظر پیوند اعضا
  • قرار گرفتن در بین ده کشور برتر صاحب چرخه فضایی
  • پرتاب ماهواره، ساخت کشتی و تولید انواع قایق که برای اولین بار در تاریخ کشور رخ داده است.
  • رتبه جهانی تولید علم ایران در رشته نانو و نانو تکنولوژی از 57 ام جهان به 16 ام ارتقا یافته است.
  • دستیابی به دانش کشت سلول‌های بنیادین، قرارگرفتن در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و درمان بیمارهای چشمی.

2- چند نمونه از اقدامات ابرقدرت‌ها برای شکست جمهوری اسلامی ایران را توضیح دهید.

  • حمله نظامی
  • ترور و بمب گذاری
  • کودتا
  • محاصره اقتصادی
  • ایجاد درگیری و جنگ داخلی

3- خطرناک‌ترین سلاح دشمن در جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران چیست؟ توضیح دهید.

جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، یعنی دشمن یک هجوم فکری و اعتقادی کاملا ناگهانی و غافلگیرانه را متوجه یک ملت می‌کند تا باورها و اعتقادات یک جامعه را تخریب و فرهنگ دستساز خود را جایگزین فرهنگ ملت و جامعه کنند و از طریق این فرهنگ بتوانند جامعه را کنترل کرده و به سوی هدف خود هدایت کند.

4- هدف اصلی دشمنان را از اجرای نقشه‌های مختلف در کشورهای اسلامی بیان کنید.

نابودی باورهای دینی مردم و دور کردن انسان‌ها از خدا و اسلام

 

پیام‌های آسمان نهم: پیشنهاد صفحه 106

در یک کار تحقیقی و با کمک هم گروهی‌های خود، وضعیت کشور را قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی، صنعتی، مشارکت مردم در سرنوشت کشور، آزادی بیان، اقتدار سیاسی، اقتصادی و … مقایسه کنید و نتیجه را برای اعضای کلاس بیان کنید.

 فناوری هسته ای و انرژی هسته ای

جمهوری اسلامی به رغم تحریم های شدید امریکا و فشار به کشورهای دیگر برای نداشتن همکاری در طرح هسته ای ایران، توانست چرخه سوخت هسته ای را با دستان دانشمندان داخلی به صورت چشمگیری افزایش دهد تا جایی که تعجب جهانیان را برانگیزد. در این خصوص، نظام جمهوری اسلامی توانست با کشف و استخراج اورانیوم طبیعی در یزد و فناوری آن در اردکان یزد و سپس تبدیل آن به سه ماده: «هگزا فلوراید اورانیوم، «اکسید اورانیوم» و «تترا فلوراید اورانیوم» را در «پایگاه هسته‌ای اصفهان»، بزرگترین گام های چرخه سوخت هسته ای بردارد و سپس با تأسیس پایگاه در «نطنز» با استفاده از دستگاههای سانتریفوژ به غنی سازی اورانیوم دست یابد. این امر، ایران را به ردیف دهمین کشور با فناوری هسته ای ارتقا داده است.
همچنین، طراحی رئاکتور آب سنگین در اراک و به مرحله نهایی رسیدن نیروگاه اتمی در بوشهر، گام های دیگری بود که نشان داد مدیریت انقلابی نظام جمهوری اسلامی را به کشوری پیشرفته تبدیل می کند.

برق

برق رسانی را می توان یکی از افتخارآمیزترین فعالیت های اقتصادی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد کرد.
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج فعالیت های رژیم طاغوت، تنها 1/3 میلیون مشترک برق – اعم از خانگی، عمومی، صنعتی و کشاورزی – وجود داشت؛ این در حالی است که هم اکنون حتی بسیاری از روستاهای کشور و دورترین مناطق از نعمت برق است.
میزان تولید ناخالص برق کشور در پایان سال 1385، بیش از 192 میلیارد کیلووات ساعت بود و تاکنون بیش از 50 هزار روستا در کشور از نعمت برق برخوردار شدند. همچنین، تعداد مشترکان برق مؤسسه های تابع وزارت نیرو در این سال، حدود 20624 هزار مشترک بوده است.

صنایع نظامی

ایران که قبل از انقلاب تقریبا تمام تسلیحات نظامی خود را از خارج وارد میکرده در زمره یکی از کشورهای تولید کننده تسلیحات پیشرفته نظامی در جهان قرار گرفته و در کنار کشورهایی چون هند، برزیل و یوگسلاوی مطرح شده است و تولیدات خود را به بیش از 30 کشور جهان صادر میکند. تولید محصولات الکترونیکی و راداری، ادوات و تجهیزات خاص از این جمله است. اکنون ایران در زمینه صنایع زرهی و ساخت انواع نفربر در بین ده کشور برتر دنیا قرار گرفته است. به برخی از اقدامات انجام شده در صنایع نظامی اشاره میکنیم:
ساخت هواپیمای جنگنده آذرخش، طراحی و ساخت لانچر (پرتابکننده) چهار موشکی با قابلیت شلیک همزمان و تکتک، ساخت چرخبال آموزشی و چرخبال دو موتوره، طراحی و ساخت تانک پیشرفته ذوالفقار و راهاندازی خط تولید انبوه آن، ساخت تانک مدرن ، طراحی و ساخت خودرو تانکبر (ببر 400)، ساخت انواع شناورها و یدککشها، ساخت زیردریایی و اسکله شناور، ساخت موشک فاتح 110 (از موفقترین موشکهای زمین به زمین در جهان) و موشکهای دوربر شهاب (با سرعتی سه برابر موشک اسراییلی)، راهاندازی خطوط تعمیرات اساسی و بازسازی هواپیمای نظامی و خودکفایی در زمینههای ساخت و یا تعمیر بسیاری از تجهیزات و قطعات نظامی که در جنگ الکترونیکی کاربرد دارد.

وضعیت روستاها

فقر و نابسامانی جوامع روستایی از مسائل و معضلات مهم و اساسی کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه به شمار میرود. به همین جهت برخلاف رژیم گذشته که تنها به توسعه و آبادانی تهران و شهرهای بزرگ اکتفا میکرد، بعد از پیروزی انقلاب، توجه به روستاها و مناطق محروم کشور برای دولت و برنامهریزان از اولویت خاصی برخوردار شد. در اینجا به بخشی از شاخصهای برخورداری روستاها در سالهای پس از انقلاب اسلامی اشاره میکنیم:
تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی در سال 357، 1500 واحد بوده که در سال 1381 به 7345 واحد رسیده تعداد خانههای بهداشت از 2500 واحد در سال 1357 به 16561 واحد در سال 1381 افزایش یافته است.
برقرسانی به روستاها و مناطق محروم و ایجاد تاسیسات زیربنایی از قبیل توسعه شبکه راههای روستایی، مخابرات و… در این مناطق از اقدامات موفقیتآمیز پس از انقلاب به شمار میرود.
تعداد روستاهای برخوردار از برق از 4327 روستا در سال 1357 به 45359 روستا- بیش از 10 برابر – در سال 1380 افزایش یافته است. همچنین طی دوره 1357- 1317 تنها 8000 کیلومتر راه روستایی کشیده شده بود. اما این رقم بعد از انقلاب به 86000 کیلومتر رسیده است (بیش از 10 برابر در مدتی تقریبا 10 ساله). تعداد روستاهای بهرهمند از شبکه مخابرات از 312 روستا در سال 1357 به 10429 روستا در سال 1374- بیش از 30 برابر- افزایش یافته. تعداد واحدهای پستی روستایی هم از 180 واحد در سال 1357 به 4912 واحد در سال 1374- بیش از 25 برابر- رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!