پایه ششمحل تمرین ششم مطالعات اجتماعی

جواب تمرین مطالعات اجتماعی ششم- درس چهارم: چگونه تصمیم بگیریم؟

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 19

تصمیم‌گیری کنید.
کاربرگه‌ی شماره‌ی 3 و 4 را در کلاس انجام دهید.

کاربرگه‌ی 3: تصمیم‌گیری

به‌طور گروهی موقعیت‌های زیر را بخوانید و تصمیم‌گیری کنید. درباره‌ی انتخاب‌های مختلف و نتایج آن‌ها در کلاس بحث کنید. هنگام تصمیم‌گیری، این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید:

 

 

آریا یک کار غیراخلاقی و غیرشرعی انجام داده است، اگر کسی هم کار زشت او را ندیده باشد بر اساس آموزه‌های دینی خداوند بر همه چیز آگاه است و می‌بیند بنابراین بهترین کار برای آریا این است که صادقانه به کار زشت خود اقرار کند تا بعدا برای او دردسری ایجاد نشود.

 

 

کار برادر پروین دزدی است و این کار از نظر قانون و شرع خلاف و حرام است و قطعا فروشنده راضی نیست. بنابراین پروین باید برگردد و بسته شکلات را به فروشنده پس بدهد.

 

 

پیشنهاد پسرعموهای فرهاد اشتباه است و فرهاد نباید قبول کند. چون پل قدیمی و خراب است ممکن هنگام عبور از پل اتفاق بدی بیفتد و به آن‌ها آسیب برسد.

 

کاربرگه‌ی 4: تصمیم‌گیری

درباره‌ی موقعیت‌های زیر تصمیم‌گیری کنید. فراموش نکنید هنگام تصمیم‌گیری، «سؤال‌های مهم» را درباره‌ی آن تصمیم از خودتان بپرسید. نتیجه، دلایل و مراحل تصمیم‌گیری خودتان را در کلاس بیان کنید.

 

 

آن کیف متعلق به یک فرد دیگر است و برداشتن آن خلاف شرع و اخلاق است. بنابراین آن را به نزدیک‌ترین مغازه در محله تحویل می‌دهم و با کمک مغازه‌دار یک کاغذ روی شیشه مغازه می‌زنم تا هر وقت صاحب کیف آن را دید برود و کیف خود را تحویل بگیرد.

 

 

چون آن کتاب متعلق به من نیست با احترام کامل به او می‌گویم که کتاب متعلق به فرد دیگری است و شما باید از او اجازه بگیرید و اگر صاحب کتاب اجازه داد من کتاب را به او امانت می‌دهم.

 

 

من باید قدرت نه گفتن داشته باشم، چون پول کافی همراهم ندارم و نیازی هم به آن لباس ندارم نباید آن را بخرم چون این کاری نوعی اسراف است و همچنین سبب ناراحتی خانواده می‌شود.

 

 

خانواده‌ام از من خواسته‌اند که بعد از تعطیل شدن مدرسه مستقیم به خانه بروم و این قانون خانه ماست بنابراین من باید از دوستم معذرت‌خواهی بکنم و از به خانه بروم چون در غیراینصورت خانواده نگران و ناراحت می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!