پایه ششمحل تمرین ششم مطالعات اجتماعی

جواب تمرین مطالعات اجتماعی ششم- درس پانزدهم: انواع لباس

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 77

همفکری کنید و به جز مواردی که در تصویرها میبینید، سه گروه اجتماعی یا شغلی دیگر نام ببرید که لباس مخصوصی به تن می‌کنند و بگویید لباس‌های هر گروه چه ویژگی‌هایی دارد.

لباس نظامی: افراد نظامی مانند سپاهی‌ها، ارتشی‌ها و … این نوع لباس را می‌پوشند. از ویژگی‌های این لباس این است که آن‌ها را با توجه به مکانی که قرار می‌گیرند استتار می‌کند.

لباس آشپزی:این لباس را آشپزها می‌پوشند که چند ویژگی دارد یکی اینکه از کثیف شدن لباس آشپز جلوگیری می‌کند و دوم اینکه چون این لباس کلاه دارد باعث می‌شود مو در غذا نیفتد.

لباس شنا: این لباس حالت چسبندگی دارد تا در هنگام شنا، شناگر راحت بتواند شنا را انجام دهد و هم اینکه جنس پلاستیکی دارد تا از ایجاد فشار بر ماهیجه‌های فرد شناگر جلوگیری کند.

 

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 79

فعالیت 3:

به نظر شما چرا لباس‌های محلی را در موزه‌ی مردم‌شناسی حفظ و نگهداری می‌کنند؟

چون لباس‌های محلی بخشی از فرهنگ آن منطقه را نشان می‌دهد و بسیار با ارزش است، با مطالعه در مورد لباس هر منطقه می‌توان با شرایط و آداب و رسوم هر منطقه آشنا شد.

 

فعالیت 4:

کاربرگه‌ی شماره‌ی ١٩«بررسی لباس‌های تاریخی» را در منزل انجام دهید.

کاربرگه 19: انواع لباس در دوره‌های تاریخی

از کتاب‌های تاریخ سال‌های گذشته یا کتاب‌ها و مجلات دیگر، چند تصویر از پوشاک مردم ایران مربوط به دوره‌های تاریخی انتخاب کنید و در این صفحه بچسبانید. چه ویژگی‌هایی در لباس‌های هر دوره مشاهده می‌کنید؟ زیر هر تصویر توضیح کوتاهی بنویسید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!